Samochodowe instalacje na propan

Rozprzestrzenia się w Polsce sieć dróg . Jednocześnie także pojazd w domu pomału jest normą. Choć nie jest u nas aż tak jak za oceanem, gdzie według wszystkich radiowych albo literackich wóz ważniejszy jest od mieszkania.

Samochód Volkswagen

Autor: Mathew Bedworth
Źródło: http://www.flickr.com
Samochód jest tam częścią kultury popularnej. Jak opisuje w swej publikacji o USA redaktor Programu 3 Marek Wałkuski, stosunek obywateli USA do aut może w Europie Wschodniej dziwić. Fakt jest jednak faktem, że motoryzacja w Polsce się rozwija. Razem z rozwojem motoryzacji rośnie apetyt na paliwo. Kiedyś kierowca był skazany na ropę naftową. Współcześnie wyborów jest zdecydowanie więcej. Począwszy od instalacji na gaz propan (sprawdź – zbiorniki na gaz przydomowe) kończąc na silnikach hybrydowych. Z gospodarczego punktu widzenia to końcowe wyjście a więc hybryda jest w tej chwili nieopłacalne, głównie z racji technologicznych. Mała w tej chwili wydajność ogniw elektrycznych jest niewystarczająca.

Silnik samochodu

Autor: LiteWriting aka Loreen72
Źródło: http://www.flickr.com
Realne wobec tego rozwiązania są trzy: zwykłe paliwo, olej napędowy lub gaz propan (przeczytaj także). Wyliczenia unaoczniają, że wozy ze zbiornikami na gaz są bardziej ekonomiczne niż na zwykłe paliwo. Są one niemal o 50% tańsze od benzyny i mają współmierną cenę jak diesel. Dla przykładu wartość jazdy na sto km równa się od ok pięćdziesiąt osiem zł dla etyliny a 39 złotych dla ropy, LPG z kolei to koszt 34 PLN. Kiedy do wyliczenia doda się również fakt że instalacje do samochodów na gaz propan coraz bardziej tanieją, wówczas taka zmiana bądź nabycie samochodu z seryjnie zainstalowanym zbiornikiem na gaz staje się atrakcyjna.

Zaciekawił Cię ten materiał? To doskonale, ponieważ oryginalny wpis posiada podobne informacje do omawianych.

Instalacja samochodowa wyróżnia się od innych systemów LPG. Jest to instalacja złożona – ogólnikowo mówiąc – z mieszalnika i butli z armaturą.

Pierwsza część instalowana jest pod silnikiem. Następny podzespół to zbiornik na gaz z armaturą zamontowywany w bagażniku auta. W zależności od typu silnika i procedury dostarczania paliwa rozróżniamy cztery najbardziej popularne typy instalacji samochodowej na gaz propan: pierwszytyp to instalacja na gaz manualnie regulowana stosowana w pojazdach dawnego typu z wtryskiem gazu bez katalizatora. Kolejna generacja to system elektronicznie regulowany instalowany w autach z wtryskiem gazu a także z katalizatorem. Następna kategoria to ciągłe podawanie gazu w formie lotnej i nareszcie czwarta klasa – naprzemienne wtryskiwanie paliwa instalowane w napędach najnowszego rodzaju. Cena instalacji gazowej najbardziej jest uzależniona od wariantu silnika.