W jaki sposób troszczyć się o auto zimą

Mróz jest najogromniejszym wrogiem pojazdów z napędami wysokoprężnymi. Jak walczyć ze zgubnym wpływem ujemnej temperatury? Po naszych ulicach jeździ coraz to więcej pojazdów poruszanych silnikami wysokoprężnymi.

Dystrybutor, paliwo

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu

Popularność tego “napędu” jest wynikiem wprowadzenia silników diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Chcesz poszerzyć swoją wiedzę z owego tematu? Z tą myślą opracowaliśmy kolejny post na poniższej witrynie – kompleksowa analiza (www.autoonline.pl/) oczekuje tam na Ciebie.

Zakupując samochód z silnikiem wysokoprężnym warto wiedzieć, jakie cechy ma paliwo, które w takowym silniku trzeba stosować. Jest to bardzo istotne przed zimą, kiedy olej napędowy zdarza się źródłem przykrych niespodzianek.

W skład oleju wchodzi parafina, jaka w ujemnej temperaturze przechodzi ze stanu ciekłego w stan stały. Z tego względu mróz jest największym wrogiem samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Parafina korkuje przewody paliwowe oraz filtr paliwa. Zatkany układ paliwowy znaczy koniec jazdy. Żeby zapobiec takim niespodziankom, polskie rafinerie wytwarzają odpowiednio do pory roku trzy typy oleju napędowego. Zawsze powinniśmy napełniać zbiorniki do paliwa na wypróbowanych stacjach. Do takich zaliczymy powszechnie dostępne stacje przy większych bazach samochodowych, stacje przy trasach o znacznym nasileniu ruchu pojazdów ciężarowych. Duża liczba wozów z silnikami wysokoprężnymi, tankujących na stacji, pozwala domyślać się, iż olej jest świeży. Nawet kiedy jesteśmy pewni, że napełniamy zbiorniki na paliwa zimowym paliwem, już jesienią zaopatrzmy się w tak zwane depresatory (więcej o ofercie). To specjalne środki, które obniżają temperaturę zastygania parafiny.

szybko poruszający się samochód

Autor: Klaudyna
Źródło: http://www.flickr.com
Dawkę takiego preparatu trzeba wlać do baku każdorazowo przed tankowaniem. Należy je stosować przed nastaniem mrozów. Należy mieć na uwadze, że środek ten nie rozpuszcza parafin, które już zakrzepły. Depresatory mogą zredukować temperaturę krystalizowania oleju o kilka bądź nawet o kilkanaście stopni. Nie znaczy to jednakże, iż dolany do letniego lub przejściowego oleju pomoże jeździć przy większych mrozach. Niestety, nie ma całkowitej gwarancji efektywności działania środka.

Niezbędna jest Ci kompleksowa informacja (http://www.sklep.techkar.pl/pianownica-pa-shiny-garage-fruit-1l,3,3584,2703?pp_attr=1) jakiegoś postu? Może chciałbyś użyć faktów, które zamieściliśmy na następnej witrynie. Namawiamy!

Oprócz wykorzystywania depresatora musimy pamiętać o systematycznej wymianie filtru paliwowego. Co robić, jeśli nic nie pomoże i mrozy unieruchomią diesla? Na szosie nic nie możemy zrobić. Wóz trzeba doholować do ciepłego pomieszczenia i odczekać aż dodatnia temperatura “rozluźni” woskowinę. Więcej na

, ,