Popularne moduły poprawiające bezpieczeństwo w komunikacji na na blokowiskach

W zagospodarowaniu przestrzennym miasta można wyszczególnić bardzo wiele rozmaitych elementów. Część z nich ułatwiają ruch pieszych, rowerzystów i kierowców, a część ułatwia rozeznanie w otoczeniu i lokalizację poszczególnych charakterystycznych miejsc, lecz zdecydowana większość z nich to reklamy albo kryptoreklamy.

dowiedz się więcej

Niektórych istotnych tablic czasem po prostu nie widać, zdarza się też, że pionowe znaki drogowe sklep, a właściwie jego neon, po prostu zasłonił czy odwrócił od niego uwagę. Jednak dość często instaluje się również elementy mające zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym na ulicach.

Jazdę bez stłuczek i kolizji po jezdniach przy osiedlach mają wspomóc pionowe znaki drogowe, oznakowanie poziome, lusterka na skrzyżowaniach i progi zwalniające. Te ostatnie, choć mają duży wpływ na bezpieczeństwo pieszych, są jednymi z najbardziej znienawidzonych przez kierowców aut znaków na jezdni (są nawet nazywane „leżącymi policjantami”). Znajdują się najczęściej w tym rejonie, w którym naprawdę trzeba zdjąć nogę z gazu, a ostrzegający przed tym znak nie był przez kierowców ”zauważany”, dlatego tym sposobem wymuszono na nich zmniejszenie szybkości. Obecnie na naszych drogach można spotkać różne rodzaje progów, choć najczęściej są one poprzecznymi wypukłościami z betonu albo z gumy. Występują też 3 nietypowe typy progów: pinezka, poduszka i próg wyspowy. Pinezka jest progiem stosowanym na skrzyżowaniach. Jest okrągła, lekko wystaje ponad poziom jezdni i jest sytuowana w taki sposób, aby każdy pojazd przejeżdżający przez skrzyżowanie musiał na nią wjechać. Próg typu poduszka jest w kształcie prostokąta i montowany jest na środku skrzyżowania.

Lustro drogowe

Próg wyspowy – ostatni z listy – jest pomysłem dość nowym i stanowi reakcję na zapis prawny mówiący o tym, że progi zwalniające nie mogą być montowane na tych ulicach, gdzie poruszają się autobusy transportu zbiorowego. Ten próg umieszczany jest wzdłuż, a nie w poprzek drogi i jest on tak szeroki, że autobus może przejechać nad nim, ale osobówka już nie może go ominąć ze względu na węższy rozstaw kół.

Obecne miasta są dość mocno oznakowane, nawet zbyt mocno – można by powiedzieć. Wszędzie znajdują się tabliczki, informacje, kolorowe tablice reklamowe, nazwy ulic, znaki drogowe sklep i kiosk.

Masz ochotę przeanalizować omawianą kwestię trochę bardziej? Jeżeli tak, to kliknij ten odnośnik oraz przeczytaj więcej szczegółów w serwisie (http://bestcar-chorzow.pl/), który również omawia taką problematykę.

A gdzie miejsce na trochę zieleni i przestrzeń wolną od komunikatów?

, , , ,