Jak trenować, żeby być większym?

Ćwiczenia kulturystyczne są coraz bardziej modne: większość siłowni ma swoich klientów przez cały rok, a nie jedynie w sezonie letnim, kiedy praktycznie każdy pragnie szybko uzyskać idealną (oczywiście według własnych wyobrażeń) sylwetkę. Aby szybko się nie uprzedzić i sukcesywnie cieszyć się coraz lepszymi rezultatami, dobrze jest planować treningi nie tylko na parę tygodni do przodu, ale najlepiej na czas 3 do 6 miesięcy.Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieć zawsze czas na realizacje treningów siłowych czy masowych, jak też rzeźbiących ciało.

Najwięcej kłopotów początkujący adepci kulturystyki mają z nabraniem masy mięśniowej jest bodajże najczęściej wybieranym treningiem wśród początkujących. Jak sama nazwa wskazuje, dzięki takiemu treningowi będziemy mogli podnieść masę ciała, a co istotne, przyrost ten nie powinien pochodzić głównie z nabrania dodatkowej tkanki tłuszczowej, lecz szczególnie z przyrostu masy mięśniowej.

Zaintrygował Cię nasz tekst? Wejdź zatem do następnego artykułu i czytaj informacje do woli o intrygujących Cię sprawach.

Jak zatem prowadzić trening, by cieszyć się dobrymi i spodziewanymi efektami?

umięśniony mężczyzna

Źródło: flickr.com

Najkorzystniejszym wyjściem będzie połączenie treningu na masę z właściwą dietą, która zapewni nadmiar kaloryczny. Ważne jest, by znaleźć trochę czasu na wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego (w sieci jest mnóstwo darmowych kalkulatorów), gdyż bez takich danych trudno będzie ułożyć dietę. Należy już na wstępie założyć, iż potrzebne będą odżywki takie jak gainery i odpowiednia forma kreatyny – na pocieszenie warto zaznaczyć, że odżywki te są dość przystępne cenowo.

Gainer gwarantuje znaczną ilość węglowodanów, (ale pamiętajmy, że większość z nich powinna wywodzić się z samej diety – źródłem są płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo, rośliny strączkowe oraz białka (tutaj podstawą diety są: mięso, nabiał). Kluczem do sukcesu jest przestrzeganie diety, dostosowanej do naszych indywidualnych potrzeb oraz właściwy trening, który da bodziec do rozwoju tkanki mięśniowej. Żeby szybko cieszyć się widocznymi wynikami, należy skoncentrować się też na ćwiczeniach wielostawowych (wyciskanie na klatkę, podciągania) ze znacznym obciążeniem i względnie niewielką ilością powtórzeń.

Jeżeli ktoś umiejętnie połączy dietę z treningiem na masę, już paru miesiącach będzie cieszył się z zadowalających efektów.

, , , , ,