Jak zbudować masę mięśniową? Jakie działania są ważne? O jakich rzeczach nie można zapomnieć?

Masa mięśniowa to najbardziej ważny element, który charakteryzuje budowę fizyczną. Optymalne| równanie na wypracowanie masy mięśniowej składa się z trzech elementów. Przede wszystkim ważna jest strategia odżywiania, ale również intensywny trening jak i dobre suplementy. Tak trenują najwięksi kulturyści, przez co można też osiągnąć bardzo dobre efekty. Przyrost mięśni to normalna konsekwencja częstych skurczów. Bardzo często też podkreślana jest rola fazy koncentrycznej skurczu, jak mięsień ulega skróceniu.

siłownia

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com

Jednak rozciągnięcie mięśnia w fazie koncentrycznej, gdy mięsień się wydłuża, też w bezpośredni sposób oddziałuje na przyrost tkanki mięśniowej. Warto stosować więc nacisk na fazę negatywną, jest to prosta technika przeciążenia mięśni, która ułatwia szybki przyrost ich masy. Dobrze jest spożywać sód, jest to ważny składnik odżywczy, jaki jest niezbędny do przyrostu mięśni. Niektórzy są jednak tutaj sceptyczni, gdyż może powodować retencję wody, to znaczy coś, czego szczerze nie lubią kulturyści – którzy trenują do zawodów. Jednakże sód umożliwia lepsze magazynowanie glikogenu i wchłanianie aminokwasów, polepsza także wrażliwość mięśni na działanie insuliny. Należy również wiedzieć, iż ćwiczenia aerobowe posiadają niezbyt dobry wpływ na budowanie tkanki mięśniowej. Aerobik upośledza jednocześnie przyrost mocy, lecz również regenerację mięśni, ponieważ spala wartościowy glikogen jak i aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Dodanie masy to najlepszy sposób na podwyższenie tempa podstawowej przemiany materii. Im będzie ona wyższa, tym więcej kalorii będzie spalonych, a co za tym idzie prościej można utrzymać szczupłą sylwetkę.

sztangielki

Całkowita siłą, którą mięśnie potrafią wytworzyć jest proporcjonalna do przyrostu tkanki mięśniowej, jaki zdołasz osiągnąć. Siła to masa, a to oznacza ciężar który dźwigasz, lecz i przyśpieszeniem (prędkość z którą podnosisz ciężar, gdy zwalczasz jego opór). Żeby wyprodukować większą moc, trzeba stopniowo zwiększać obciążenie. Do tego trzeba podnosić wybuchowo, czyli zwiększ prędkość podczas drugiej połowy powtórzeń. Warto o tym wszystkim wiedzieć, nawet gdy wykonujemy krótki trening przykłady znajdziesz tutaj: Nieznajomość tych podstawowych zasad może spowodować, że nasz wysiłek pójdzie na marne, gdyż trening okaże się po prostu nieskuteczny.

, , , ,