Bieganie jest świetne na odchudzanie!

Na samym początku trzeba napisać, że bieganie z pewnością znacząco pomaga w skutecznym odchudzaniu. Naturalnie nie starczy wyłącznie biegać, trzeba także przejść na dietę. Pewnie nikt nie wychodzi z takiego założenia, iż bieganie, lecz także codzienne spożywanie łakoci oraz niezdrowego jedzenia mogą iść wraz ze sobą w parze?

trening

Autor: Stewart Chambers
Źródło: http://www.flickr.com

Jednakże można przyjąć, że akurat ten tekst zwykły czytać w tym momencie te osoby, które świetnie zdają sobie sprawę z tego, iż chociaż bieganie jest naprawdę istotne, to tak czy siak nie można mówić, iż jest dosłownie wszystkim czego potrzebujemy. Czyli – w jaki sposób przygotować się do biegania? Co zrobić, aby w istocie zrzucić zbędne kilogramy (fajne artykuły)? Jak podejść do biegania, aby po prostu nie doprowadzić do kłopotów zdrowotnych? No i jeszcze ważna rzecz: jak nie sparzyć się już początkowo, tzn. zaprzestać przygody z bieganiem po jednym, no może dwóch razach – a bieganie jest jak odchudzanie, nie można się poddawać.

Z jaką częstotliwością należy biegać, aby mieć okazję wreszcie schudnąć? Przyjęło się, że nie ma najmniejszego sensu biegać w każdy dzień, no przynajmniej na początku – co drugi dzień to optymalne wyjście. Jeżeli poradzimy sobie w pierwszym okresie, poradzimy sobie pewnie bez ogromnych kłopotów, pewnie na tyle złapiemy bakcyla, iż najzwyczajniej w świecie nie będziemy nawet sobie wyobrażali nigdy własnego życia bez tej wielce miłej aktywności fizycznej. Jak długo należy biec? Skoro jesteśmy całkowitymi amatorami, nowicjuszami w temacie biegów, czymś zapewne oczywistym jest to, że na starcie nie poradzimy sobie z przebiegnięciem nawet krótkiej trasy. I dlatego na samym początku poleca się spokojny bieg, następnie marszobieg, później znów bieg, marszobieg, no i do oporu. Jeżeli będziemy czuć, iż odpadamy, nie damy rady już dłużej, nie ryzykujmy omdlenia albo zakwasów – bez stresu idźmy do domu. Naturalnie powróćmy do kwestii biegania po dwóch dobach. Im dłużej biegamy, tym lepsze wyniki możemy w stanie osiągać. Musimy pamiętać także o rozgrzewce, w Internecie są umieszczone filmiki z ćwiczeniami (więcej filmów z ćwiczeniami), dzięki to którym zakwasy odejdą w zapomnienie.