Internet w służbie biznesu. Co można zrobić, by nasza firma rozwijał się w sieci?

Biznes, który nie istnieje w sieci, ma naprawdę małe szanse na utrzymanie się w realnym świecie. Dzisiaj Internet pełni rolę najważniejszego medium, okna na świat i pierwszego źródła informacji. Liczne badania Internautów dowiodły, że wyszukiwarka to dla nich swoista wyrocznia, a poszukiwanie jakiegokolwiek artykułu czy usługi, od lakieru do paznokci po szycie sukien ślubnych, rozpoczynają właśnie od wpisania paru słów do Google. Dlatego też marketing w Internecie jest kwestią, o której nie może zapomnieć żaden rozsądny właściciel firmy.

Co na początek? Budowa strony!
Pierwszym etapem na drodze do sieciowego sukcesu powinno być oczywiście wybudowanie profesjonalnej strony internetowej, która będzie współgrać z profilem działalności określonej firmy. Na szczęście konkurencja wśród doświadczonych projektantów, którzy chętnie podejmą się stworzenia odpowiedniej witryny. W sieci można natrafić także na serwisy, które pozwalają na własnoręczne zbudowanie strony na bazie jednego z kilkunastu dostępnych wzorów. Jest to doskonałe rozwiązanie, zwłaszcza dla kreatywnych osób, które poradzą sobie z tworzeniem tekstów i nagłówków, ale nie mają zielonego pojęcia o programowaniu.
mycie okien

Autor: Chris Waits
Źródło: http://www.flickr.com
Flaga angielska

Autor: rhodesj
Źródło: http://www.flickr.com
Fajna strona nie wystarczy, czyli o tym, dlaczego trzeba zainwestować w pozycjonowanie
Samo posiadanie fajnej strony to nie koniec naszej drogi do sukcesu. Aby potencjalni konsumenci mogli trafić na naszą stronę, musimy sprawić, by pojawiała się w wyszukiwarce na jednej z wysokich pozycji i nie utonęła w gąszczu podobnych witryn. Osiągnięcie tego celu jest możliwie tylko przy pomocy właściwego pozycjonowania stron WWW. Pod tym terminem rozumiemy szereg czynności, które umożliwiają konkretnym stronom uzyskać wysokie wyniki w trakcie wyszukiwania w Google. Na profesjonalne pozycjonowanie składa się: optymalizacja kodu HTML i tekstów na stronie, zawarcie w nich odpowiednich haseł kluczowych oraz linków z innych, popularnych witryn.
Analityka – klucz do podejmowania trafnych decyzji
Świetną inwestycją jest również zlecenie profesjonalistom prowadzenia analityki internetowej naszej witryny. Przy pomocy odpowiedniego narzędzia jego administrator będzie w stanie określić, jak odwiedzający trafiają na stronę i jakie działania marketingowe trzeba podjąć, by liczba odwiedzin rosła w szybkim tempie, a nowych klientów przybywało – https://www.artefakt.pl/analityka-internetowa (https://www.artefakt.pl/analityka-internetowa). Dane zebrane podczas analityki publikowane są w formie raportów, na bazie których można zacząć planować przyszłą strategię reklamową. Osoby, którym nieobce są kwestie promocji internetowej, mogą własnoręcznie przeprowadzić analitykę strony za pośrednictwem darmowego narzędzia Google (zobacz pozycjonowanie stron w wyszukiwarce) Analytics.

AMP – przyspieszone strony mobilne

Nowinką w branży marketingu internetowego są przyspieszone strony mobilne, czyli po angielsku accelerated mobile pages. AMP, tak jak normalne strony, budowane są w oparciu o kod HTML. Zastosowanie technologii AMP pozwala jednak na widoczne przyspieszenie ładowania się strony w przeglądarce, co wyraźnie uprzyjemnia surfowanie w sieci – więcej informacji o accelerated mobile pages. Przyspieszenie to zawdzięczamy umieszczaniu treści witryn w chmurach. Nie ulega wątpliwości, że firma, której strona załaduje się błyskawicznie będzie dobrze odbierana przez Internautów, dlatego warto zwrócić uwagę na AMP.
, , ,